سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکته تصادفی بازار تجریش

نظر

شهربازی سرپوشیده و مرکز سرگرمی و تفریحات خانواده با هدف ارائه خدمت به کودکان، نوجوانان و جوانان و فراهم نمودن فرصتی تفریحی برای بهرهمندی تمامی افراد جامعه، آبنمای موزیکال و دریاچهای با مساحت 15000 مترمربع از جاذبههای فوقالعاده ایرانمال محسوب میشوند. در طبقات فوقانی هتل 2 استخر سرپوشیده ویژه بانوان و آقایان و سالن بدنسازی با تجهیزات پزشکی-ورزشی واقع شده و سالن آمفیتئاتر و کنفرانس 3000 نفری، اتاق جلسات و سالن ضیافت از دیگر امکانات هتل ایرانمال است. هتل ایرانمال با ظرفیت 450 اتاق، 28 طبقه است که 10 طبقه آن شامل پارکینگ، آشپزخانه، نمایشگاه آثار هنری و طبقات میانی مربوط به بخش زیرین هتل است. استفاده از شیب زمین در بزرگراه همت موجب شده است مراجعهکنندگان از طریق یک شاهراه شمالی به پارکینگ طبقات مختلف وارد شوند و همه طبقات این مال، ارزش طبقه همکف بیابند. طبقه E3 نمایشگاه به صورت دو بخش مجزا از یکدیگر و در دو بال شمالی و جنوبی واقع گردیده که ضلع شمالی به کارگاه ها و سمینارهای آموزشی و سالن مذاکرات تجاری (B2B Hall) اختصاص یافته و در ضلع جنوبی، دفاتر مرکز نمایشگاهی ایران مال واقع شده است. جمعیت ایران بیش از 86 میلیون نفر است و در رتبه? هفدهم کشورها با بیشترین جمعیت، قرار میگیرد.

اشتغال پایدار بیش از 18 هزار نفر به طور مستقیم و 100 هزار نفر به طور غیرمستقیم در زمان بهرهبرداری، موجب درونزایی و بروننگری اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتدار اقتصادی و تجاری کشور خواهد شد. با پدیداری ایران صفوی در سده? پانزدهم، رونق اقتصادی و پایداری مرزها نمود بیشتری یافت و ایران پس از حدود 9 سده، تحت یک حکومت مستقل بومی، متحد شد و مذهب آن به شیعه تغییر یافت. پس از سرنگونی صفویان، دودمانهای افشاریان و زندیان به ترتیب بر ایران، فرمان راندند. با این وجود، امکانات بهداشتی ایران، ناکافی است و کمبود پزشک، پرستار و تجهیزات پزشکی در این کشور، نمود پیدا میکند. این کشور زیرساخت قابل توجهی در بخشهای خدماتی، صنعتی و کشاورزی دارد که اقتصاد این کشور را توانمند میسازند اما این اقتصاد هنوز بر فروش نفت و گاز متکی است و از فساد مالی رنج میبرد. یکی دیگر از راههای دسترسی به بازار بزرگ، استفاده از تاکسی در نقاط مختلف تهران به سمت بازار است. خانه مقدم به واسطه داشتن اشیای تاریخی و گرانبها به یکی از گرانترین خانه های جهان مشهور شده است و متعلق به استاد محسن مقدم پسر کوچکتر احتساب الملک شهردار دوره ناصرالدین شاه قاجار است. آثار بسیار از هنرمندان مشهور جهان، از جمله پیکاسو، گوگن و رنوار را میتوانید در موزه هنرهای معاصر تماشا کنید. کتابخانه ایران مال که به نام کتابخانه جندی شاپور نیز مشهور است در مساحت 3300 متر مربع، ترکیبی از سبک معماری ایرانی و اروپایی است. اگر از این مکان حدود 200 متر به سمت بالا پیادهروی کنید، به نیمکت و آلاچیقهایی میرسید که تمام تهران از آن ها به خوبی مشخص است.

وجود همین چشم انداز باعث شده تا نام آن را بام تهران بگذارند به طوری که از این بام میتوانید تهران را مشاهده کنید، آن هم با تمام جزئیات ریز و درشتی که دارد! یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران که برای گذراندن اوقات فراغت خود میتوانید این مکان دیدنی و تفریحی را انتخاب کنید و از قرار گرفتن در فضای آن لذب ببرید پارک نهج البلاغه است. این کاخ با نام موزه هنر ایران شناخته میشود و در مرکز شهر تهران جا خوش کرده و بهتنهایی بخشی از تاریخ هنر ایران را بازگو میکند. این کاخ یکی از مهم ترین بناهای تاریخی کشور است که در تاریخ ایران نقش پر رنگی داشته است. تحت سلطنت نادرشاه افشار در سده? هجدهم، ایران یکی از قدرتمندترین امپراتوریهای زمان بود، اما در سده? نوزدهم، تحت حکومت قاجار، جنگهایی با روسیه انجام شد که سرزمینهای قابل توجهی از این کشور را جدا کرد. م، شاهنشاهی هخامنشی توسط کوروش بزرگ، بنیان نهاده شد تا ایران یکی از بزرگترین امپراتوریهای تاریخ را تشکیل دهد. سرزمین ایران با ده هزار سال تاریخ و تمدن، میزبان تمدنهای کهن متعددی چون ایلام، تپه سیلک و جیرفت بودهاست. پاساژ رضا: پاساژ رضا تهران در سال 1380 با زیربنایی به وسعت 10 هزار مترمربع در 5 طبقه و حدود 600 واحد تجاری ساخته شد.

این کاخ زیبا در مرکز شهر تهران قرار دارد و از زمان حکومت زندیه و قاجاریه تا پهلوی شاهد رخدادهای تاریخی بسیار زیادی بوده است. در فرآیند ساخت این بازار بزرگ، 435 پیمانکار معتبر داخلی فعالیت نموده و روزانه برای 18000 نفر طی 6 سال اخیر ایجاد اشتغال شده است. ایران دارای گروههای قومی و فرهنگی مختلفی است که اغلب آنها ریشه در همین سرزمین دارند. دسترسی به پارک از دو طریق وسیلهی شخصی و وسایل نقلیهی عمومی امکانپذیر است. اشاره ای به فرش این کتابخانه شد و باید بدانید که بزرگترن فرش هندسی جهان که به همت طراحان ایرانی طراحی و تولید شده است، در کتابخانه بزرگ ایران مال جای گرفته است. سقف آن، نماهایی از شیشه دارد و کف آن را یک فرش 350 متری دست بافت پوشانده است. در سال های اخیر آثار هنری بسیار با ارزشی مانند تخت مرمر و سنگ قبر ناصرالدین شاه از شهرری به کاخ گلستان منتقل شد.بناهای زیبایی مانند تالار آینه و عمارت بادگیر در این کاخ قرار دارند و بسیار مورد توجه گردشگران است. این کشور با دارا بودن پهناوری به مساحت 1?648?195 کیلومتر مربع، دومین کشور بزرگ خاورمیانه و هجدهمین کشور پهناور جهان است. سالن مذاکرات تجاری (B2B Hall) به مساحت حدودا 1700 متر مربع با فضاهایی شامل: VIP Lounge، سالن کنفرانس با ظرفیت 120 نفر، اتاقهای اختصاصی (Meet & Talk)، سمینار، کارگاه های آموزشی و سایر فضاهای خدماتی و پشتیبانی است. به مساحت حدودا 1700 متر مربع و شامل دفاتر مدیریت، کارکنان، مدیا سنتر، رادیو نمایشگاه، رابط راه و دسترسی و پارکینگ و فضاهای پشتیبانی می باشد. مساحتش حدودا بیست هکتار میشود و در غرب تهران ساخته شده. پارک مورد نظر ابعادی به اندازه ده هکتار دارد، پس می توان تصور کرد که تا چه اندازه بزرگ است. پارکی سرسبز و زیبا با وسعت 112 هکتار در جنوب پایتخت قرار گرفته که به دلیل مجهز بودن به امکانات رفاهی و تفریحی مختلف، جزء بهترین پارک های جنوب تهران به شمار می رود.

بزرگترین شهرهای ایران بهترتیب تهران (پایتخت)، مشهد، اصفهان، کرج و شیراز هستند. در مورد معماری کتابخانه ایران مال نیز باید اضافه کرد که طراحی آن کاملاً از معماری کلاسیک اروپا کپی برداری و الگو برداری نشده است و به قولی تلفیقی از معماری باستانی ایران با معماری کلاسیک اروپایی است. در بام ایرانمال، جاده تندرستی به طول 2 کیلومتر ویژه پیادهروی، ورزشهای هوازی و دوچرخهسواری، مجموعه استخر روباز و اسپا و سالن های اسکواش ایجاد شده است. میوه: علاوه بر تمامی مغازه های میوه فروشی اطراف بازار، قسمت تکیه بازار تجریش، اختصاصا بازار میوه و تره بار شده است که با خیال راحت می توان انواع میوه ها و سبزی ها را از آنجا با حس و حالی محلی تهیه کرد. محله دربند در شمال باغ سعدآباد است و یکی از دیدنی ترین محلات است که شهروندان تهرانی، از خارجی ها و شهرستانی ها در این محله، پذیرایی می کنند. از سوی دیگر، یک تیم حرفه ای متشکل از 15 نفر کتاب ها را در قفسه ها فهرست بندی می کنند. معماری خاص، قفسه های کتاب، اندازه فضا و امکانات رفاهی موجود در هر گوشه باغ کتاب توجه شما را به خود جلب می کند. از طراحی قفسه های کتاب گرفته تا نورپردازی و چیدن میزها، همه به گونه ای طراحی شده اند که افراد بتوانند به راحتی کتاب بخوانند و نهایت لذت و رضایت را از حضور در این فضا تجربه کنند. این کتابخانه دارای بخش های مختلفی در دسته مبلمان می باشد بنابراین می توانید به راحتی بنشینید و کتاب مورد نظر خود را بخوانید. البته بد نیست بدانید که منوی کافه گران است و در نتیجه کمتر کسی آن را تبدیل به یک پاتوق روزانه می کند!

م، اسکندر مقدونی به این امپراتوری، پایان داد و ایران به بخشی از سرزمینهای هلنیستی تبدیل شد. همانطور که اشاره شد این کتابخانه ایران مال دارای سه طبقه است که در یک طبقه کتاب های عمومی، طبقه دوم مجلات و طبقه سوم کتاب هایی با عناوین کلی قرار دارند و برای مشاهده و مطالعه کتاب های این کتابخانه نیازی به عضویت در جندی شاپور نیست اما در آینده ای نزدیک دیگر مطالعه و خواندن کتاب ها رایگان نخواهد بود و باید حق عضویت را بپردازید. این تالار شکوهمند و زیبا و فضای جانبی ویژه¬ مطالعه و رویدادهای فرهنگی، قلب فرهنگی ایرانمال نامیده میشود. پله های کتابخانه جندی شاپور نیز برگرفته از معماری ایرانی است و شما را به طبقه دوم این کتابخانه می رساند. در این قسمت از انواع آینه ها استفاده شده است و در قسمتی دیگر هم با استفاده از آینه های تو در تو عکس های عجیبی را می توان به ثبت رساند. این رستوران هر روزه از ساعت 11 ظهر تا آخر شب از مهمانان خودش پذیرایی میکنه. نقوشی که به عنوان نشان از آنها یادکردیم و به ظاهر به صورت داغ احشام در بین طوایف مسکون در ایران مورد استفاده بوده است، همانی است که در شکل مغولی تمغا بدان آشنائیم و کلاً این اشکال به عنوان نشان مالکیت بود بر هر چیزی که صاحب آن بودند. در سال 1304، شاهنشاهی پهلوی توسط رضاشاه بنیان نهاده شد؛ این دوران با اصلاحات گسترده و ایجاد زیرساخت نوین برای ایران، همراه شد. منابع طبیعی ایران، قابل توجه هستند و در میان اعضای اوپک، ایران سومین دارنده? ذخایر بزرگ اثبات شده? نفت است. ولی در هنر که پا میگذارم چیزهایی را تجربه میکنم که در زندگی واقعی نمیتوانم تجربه کنم.

اگر اهل تیراندازی هستید، خودتان را به بوستان سلامتی یک برسانید و با ورود به باشگاه تیراندازی، این ورزش مهیج را تجربه کنید. این بازار در واقع دو محله قدیمی سرپل و تجریش را به یکدیگر متصل می سازد و به آرامگاه امام زاده صالح نیز دسترسی دارد. لازم به ذکر است که فضای داخلی عمارت باتوجهبه کاربری موزه که دارد تغییراتی داشته و در آن تقسیمبندیها و نورپردازیهایی با هدف کاربری جدید صورت گرفته است. لازم به ذکر است که استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران بلیط ورودی این باغ رایگان می باشد و همچنین گروه های دانش آموزی که از قبل هماهنگ کرده باشند، مبلغ ورودی باغ نگارستان به صورت نیم بها حساب می شود. کارکنان حراست، خدمات، پارکینگ، آتشنشانی، رانندگان ناوگان حمل و نقل ایرانمال و راهنمایان داخل مجموعه در این دانشگاه آموزشهای تخصصی لازم را فرا میگیرند. مؤسسه آموزش عالی آزاد اندیشه معین، DMIT، با مجوز وزارت علوم مأموریت دارد مدیران، کارکنان، متخصصان، فروشندگان و تمامی افراد در تمام سطوح دانشی و مهارتی که در بازار بزرگ ایران -ایرانمال- مشغول به کار میشوند را تحت آموزشهای حرفهای قرار دهد. موزه نگارخانه: بخش انتهایی تالار سلام، موزه نگارخانه است که در آن، تابلوهای نقاشی مربوط به دوره قاجار دیده میشوند. در سده? چهارم پ.

در سده? سوم میلادی، شاهنشاهی ساسانی، یک امپراتوری گسترده? دیگر، در ایران به قدرت رسید و برای چهار سده بر سرزمینی پهناور حکومت کرد و مزدیسنا به دین غالب آن، تبدیل شد. شرکت کانادایی NORR که سوابق درخشانی در طراحی مال در کشورهای مختلف جهان دارد، مشاور این پروژه بوده است. در این زمان، ایران رشد اقتصادی سریعی را تجربه کرد. حکومت ایران، صدها تشکیلات اقتصادی را بهطور مستقیم تملک و اداره میکند و بهطور غیر مستقیم، بر بسیاری از شرکتهای وابسته به نیروهای امنیتی کشور اثر میگذارد. این فرش 8 رنگ که رنگ اصلی آن سبز می باشد در متراژ حدود هزار مترمربع در مدت زمان 70 روز توسط 25 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم، طراحی، بافته و کف کتابخانه پهن شده است که نقش و نگار آن برگرفته از طراحی سقف و نقوش کف کتابخانه بازار بزرگ ایران است. اتاق اصلی کتابخانه یک مستطیل بسیار بزرگ با یک فرش بسیار خوش دست به طول 350 متر است. پل طبیعت بزرگترین پل غیرخودرویی ایران محسوب میشود؛ این پل 7000 متر مربع مساحت داشته و عرض پل در نقاط مختلف بین 6 متر تا 13 متر متغیر است. اگر قرار است پیش از بازدید پل طبیعت به پارک طالقانی بروید، باید از سمتی بروید که به این پارک منتهی شود. در ادامه این مطلب به معرفی این مراکز پرداخته ایم.

از جمله عناصر معماری منحصر به فرد و با ارزش به کار رفته در کاخ گلستان می توان به کاشی کاری های بی بدیل، آینه کاری و طلاکاری اشاره کرد که هر بخش از این کاخ را به گنجینه ای از معماری منحصر به فرد تبدیل کرده است. این مجموعه تاریخی دارای 7 کتیبه است که دو کتیبه در سردر اصلی، یک کتیبه در سردر کالسکهرو، دو کتیبه در عمارت دیوانخانه و دو کتیبه نیز در عمارت مشیریه قرار دارد. پارک آب و آتش دارای زمین اسکیت نیز می باشد که اسکیت سواران می توانند در آنجا به تفریح مورد علاقه خود بپردازند. علاوه بر میز بزرگ، این سالن دارای میزهای کوچک چهار نفره است تا بتوانید با دوستان خود بنشینید و کتاب مورد علاقه خود را مطالعه کنید. این تله سیژ ها دو نفره هستند و با استفاده از سیم کشی های مخصوص شما را در هوای آزاد جا به جا می کنند. مجید محمدخانی در گفت و گو با ایرنا با اشاره به حمایت اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بستهبندی ایران از این رویداد، ادامه داد: شرکت سایان ایمان، مجری برگزاری IFPEX تا به امروز به صورت حرفهای و در بازههای زمانی درست و مناسب روند اطلاعرسانی و جذب برندهای مقتدر این صنعت را مدیریت کرده است. براساس مطالعات کارشناسی پیشبینی میشود، نیازهای کالایی، خدماتی، فرهنگی، تفریحی و گردشگری 23 درصد از ساکنان تهران بزرگ در هنگام بهرهبرداری برآورده و روزانه حداقل یک درصد از جمعیت 20 میلیون نفری استانهای تهران و البرز، یعنی حداقل 200.000 نفر از آن بازدید نمایند، با این امید که این مجموعه بینظیر بتواند روند خروج ارز از کشور را معکوس و موجب تحولات دامنهداری در عرصه توزیع، بازاریابی، فروش محصولات ملی و تکریم مردم و گامی در جهت استیفای حقوق مصرفکننده و حقوق شهروندی باشد.